Klantoplossingen

Intermarketing werkt oplossingen uit voor de tientallen commerciële vragen die bedrijfsleiders zich stellen. Hier volgt een kleine greep uit een mogelijk zeer lange lijst:

  • “Wat is onze strategische positie in de diverse markten en hoe moeten we ons positioneren en waar zullen we over 5 jaar staan?”

  • “Hoe realiseer ik de doorbraak van kleine naar middelgrote, of van middelgrote naar grote onderneming?”

  • “Moet ik mijn productengamma uitbreiden, behouden of inkrimpen om te groeien?”

  • “Als ik geen goedkopere ‘me-too’ producten wens te maken, maar duurdere, authentieke producten, hoe moet ik dan de noodzakelijk sterke merkidentiteit en eventuele markleiderschap in een bepaalde productcategorie ontwikkelen?”

  • “Als in progressieve marketingmiddens de overtuiging leeft dat Marketing een strijd is van percepties en niet van producten, hoe moet ik mij dan als fabrikant/distributeur in de toekomst m.b.t. productontwikkeling, merkontwikkeling en marketing & sales communicatie gedragen?”

  • “Ik vind het noodzakelijk regelmatig nieuwe concepten en/of nieuwe producten te lanceren. Maar niemand kan de toekomst voorspellen. Wat kan ik dan in mijn bedrijf doen om de slaagkans van nieuwigheden te maximaliseren?”

  • “Ik vind public relations en reclame belangrijk. Maar welke timing moet ik respecteren en in welke verhouding tot elkaar moet ik ze toepassen? Hoe kan ik met mijn (beperkt) communicatiebudget maximaal effect sorteren door de gepaste inzet van beide werktuigen,”

  • “Naar mijn mening beschikt ons bedrijf over prachtige producten en goede marketingconcepten. Maar ik heb het gevoel dat mijn verkoopteam op de baan ons sales-verhaal niet voldoende optimaal afstemt op ons marketing-verhaal.

  • “Hoe kan ik ons optreden in de bestaande distributiekanalen verbeteren en nieuwe kanalen ontwikkelen?”

  • “Ik heb tijdelijk een commerciële interim-manager nodig in binnen- en/of buitenland. Hoe vind ik de geschikte professional die zich voldoende snel kan vrij maken en inwerken om die opdracht goed te vervullen?”

  • enz.